Euro NCAP anunță planuri pentru o nouă schemă de evaluare a siguranței camioanelor

Oferind în mod tradițional consumatorilor informații despre siguranța mașinilor, astăzi Euro NCAP anunță că organizația de siguranță își va extinde și mai mult domeniul de aplicare pentru a oferi informații detaliate de siguranță despre siguranța camioanelor grele printr-o schemă inovatoare de rating Truck Safe City și Highway.

După cum subliniază Euro NCAP în ultimul său raport Safer Trucks: on the Road to Vision Zero, care este lansat astăzi, noua schemă de rating Truck Safe va permite tuturor părților interesate din industria transportului de marfă să identifice și să evalueze nivelul de siguranță al echipamentelor din flotele lor de camioane grele. . Acest lucru nu numai că va oferi o siguranță sporită pentru șoferi, dar va crea o piață pentru tehnologie sigură care va permite producătorilor să inoveze și să-și avanseze oferta într-un cadru clar de siguranță bazat pe principiile Euro NCAP. Orașele și autoritățile publice vor putea identifica în mod clar cele mai bune vehicule pentru drumurile lor și vor stimula adoptarea, iar companiile vor putea determina cu ușurință specificațiile vehiculelor pe care trebuie să le respecte în schemele autorităților rutiere.

În Suedia, vedem accidentele frontale, și mai ales cu camioanele grele, ca una dintre cele mai mari provocări în dezvoltarea unui sistem de transport rutier sigur. Pe baza experienței de succes a testării autoturismelor Euro NCAP care salvează vieți, ne așteptăm ca noua schemă de rating Euro NCAP pentru camioanele grele să fie un instrument puternic în abordarea acestei probleme majore pe drumurile din țara noastră.

— Rikard Fredriksson, Consilier pentru Siguranța Vehiculelor al Administrației Suedeze de Transport (Trafikverket) și membru al Consiliului Euro NCAP

Transportul de mărfuri este un fapt esențial al tuturor societăților moderne, oferind tot ce avem nevoie pentru a supraviețui și mult din ceea ce ne dorim pentru confort și distracție. Cea mai mare parte a mărfurilor din Europa este transportată rutier. Eforturile de creștere a capacității de transport feroviar de marfă, de promovare a transferului modal, de aprovizionare cu bunuri mai local sau de organizare mai eficientă a lanțurilor logistice pot reduce cererea de transport rutier de marfă. Creșterea populației și creșterea nivelului de trai tind să crească cererea de transport de marfă. Efectul net este o predicție (ITF, 2019) că cererea globală de marfă se va tripla între 2015 și 2050. Camioanele grele vor deveni probabil mai mult, nu mai puțin, importante. Camioanele grele reprezintă aproape 1,5% din vehiculele de pe drumurile europene și sunt implicate în aproape 15% din toate decesele rutiere din UE. Viziunea Zero nu va fi atinsă fără a face față provocărilor prezentate de camioanele pe drumurile noastre.

Tehnologiile avansate de asistență pentru șofer sunt acum standard pentru majoritatea mașinilor europene și contribuie la o reducere cu peste 40% a unor accidente. Camioanele grele au exact aceleași accidente, dar nu au această tehnologie montată, ceea ce duce la un număr disproporționat de victime în accidentele care implică vehicule grele.

— Matthew Avery, ofițer șef de strategie de cercetare, Thatcham Research

Examinând nivelurile de siguranță ale camioanelor grele și comerciale și îmbunătățind siguranța acestora, cred că putem pune capăt deceselor cauzate de trafic și putem ajuta multe țări europene să-și atingă obiectivul „Viziunea Zero” în ceea ce privește victimele rutiere. O etichetă de siguranță a camioanelor poate stimula performanța bună, permite optimizarea siguranței operaționale și a costurilor și va accelera eforturile de reglementare pentru îmbunătățirea siguranței camioanelor. Drumurile europene vor deveni astfel mai sigure. Căutăm în mod activ noi membri care să investească resurse și cunoștințele lor pentru a ne ajuta să facem din această schemă succesul de care are nevoie societatea. Acesta marchează începutul unei călătorii noi, provocatoare și incitante pentru Euro NCAP, membrii săi și cei care doresc să ni se alăture în viitor.

— Michiel van Ratingen, secretar general Euro NCAP

Euro NCAP believes creating a market where the safest choice of vehicle is the most profitable choice of vehicle will be critical to success. One way of achieving this is for Euro NCAP to link with national, regional and local initiatives such as local access restrictions, freight best practice schemes, public procurement contracting, and insurers to create incentives. If combined with a more robust and harmonised framework of technical standards, this will create the buying power necessary to generate the demand for safer vehicles that manufacturers need if they are to combine innovation and commercial success.

However, one size certainly does not fit all. For example, many trucks will be used depot-to-depot and never go near a built-up area. Others will spend their time distributing goods in cities, and others such as 4-axle rigid tippers might need to access off-road sites, rural lanes, motorways, and city centres. There is no point encouraging an urban-specific safety solution on a truck that never enters an urban area – that would create a cost without a benefit. But if vehicles without urban safety systems are permitted, it is only right to allow cities to try and keep them out of areas where those urban risks are high.

This has led to Euro NCAP’s innovative concept of a dual rating for city and highway environments. All vehicles will be rated against both sets of criteria. If vehicle operators buy a vehicle for a specific use, they also only need to consider the appropriate rating. Only general-purpose vehicles require good performance in both ratings.